Videoverktyget Loom för utbildning och kommunikation

Ett verktyg som jag använder rätt så mycket med mina kunder är videoverktyget Loom.

Precis som Loom säger så kan du spara timmar av skrivande med några minuters videoinspelning. Det är det så mycket enklare ibland att skicka en kort video istället för att skriva ett långt brev för att kommunicera och instruera. Du kan jobba mer effektivt genom att göra video istället för att boka långa möten IRL.

Read More
Optimera bilder till hemsidan - både Mac och PC

För att en hemsida ska laddas snabbt och gillas både av besökare och Google så behöver bilder minskas ner till lämplig storlek.

Vad är lämpligt?

Filstorleken ska inte vara mer än 500 kB. Helst 100-300 kB.

Bildytans storlek i antal pixlar:
Horisontella bilder för tex. banner: 1500px - 2500px.
Vertikala och kvadratiska bilder: 1000px.

Read More
Installera Facebook Pixeln på din hemsida i Squarespace & WordPress

Det är en kodsträng som håller koll på de som besökt din hemsida.
Varför ska man ha Facebook-pixeln?

För att:
✔︎ Mäta och förstå hur dina annonser omvandlas till intresse och köp.
✔︎ Se till att annonser når den publik som sannolikt mest agerar på dina annonser.
✔︎ Skapa anpassade målgrupper utifrån besök på din webbplats.

Read More
Recensioner på Google - skapa en direktlänk åt dina kunder

Visst är det trevligt att få uttalanden av kunder hur de har blivit hjälpta av det du gör och erbjuder?

Dessa uttalanden/recensioner är viktiga att spara på!

Av flera anledningar:

  • För att läsa och påminna dig själv att du behövs - ibland när livet känns tufft och du kanske funderar på att lägga av med din verksamhet.

  • Lägga uttalandena som socialt bevis på din hemsida och sociala medier - till de som letar efter din typ av hjälp och därmed ser att du har hjälpt andra. Vilket kan hjälpa dem att avgöra om de vill ta hjälp av dig.

  • Du kan hamna bättre till på google-sökningar vad det gäller det du erbjuder.

Read More